måndag 8 juli 2013

Värmen är här

Nu har semestern börjat och med den kom värmen.
Det känns så skönt för jag har redan fått gjort flera saker på min semesterlista. Egentligen skulle de vart gjorda redan för en månad sen men det har inte hunnits med. Jag har t.ex. fått låna röjsågen av pappa för att rensa upp lite i vår djungel av gräs och ogräs.

Idag har jag planterat om några äggplantor och en paprika.

Bilder från trädgården just nu:
Dahlian "Arabian Night" blommar

Liksom dahlian "Megan Dean" som köptes på Flora Linnea i Helsingborg i våras

Squashen gillar också värmen

Pallkrage 1

Pallkrage 2

Alla pallkragar och dahliorna med växthuset i bakgrunden

Perennlandet har inte fått den skötsel det behöver
men nu har jag ju en månad på mig...
Farmors pion som flyttade hit förra våren

En av mormors pioner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar